Umjetna Inteligencija, Učenje I Poučavanje
Gdje se nalazi veza fizike i umjetne intelgencije? Kakva je razlika između umjetne inteligencije i strojnog učenja? Kako se postulati odgoja uklapaju u čitavu eru novih tehnologija i umjetne inteligencije?
Pitanja je doista mnogo. Neću se pretvarati kako mogu ponuditi nedvosmislene odgovore.
Ja nisam istraživač niti znanstvenik. Nastavnik sam koji nastoji svojim učenicima ponuditi najbolje što u nekom trenutku mogu dati. Pomoći im da postavljaju pitanja, budu znatiželjni i traže odgovore, čini mi se kao najveći izazov moga posla – ovdje ču pokušati osvijestiti ovu misao vodilju.
Rad je kompilacija istraživanja drugih znanstvenika i popularizatora, čitanja i ponešto iskustva koja povezuju propulzivno područje poput umjetne inteligencije te učenja, rada i poučavanja u samoj fizici i pedagogiji kao širem pojmu. Ovdje su i neki moji stavovi iskazani kroz tezu rada te u uvodu i zaključku.
Na samom kraju nalazi se prezentacija započetog projekta, koji je trenutačno na čekanju. Projekt koristi softver koji bi škola trebala zaprimiti i potom uz odgovarajuće upute vršiti mjerenja i kontrolu podataka, osobito u smislu utjecaja na zdravlje ljudi, nakon čega bi se kompletna aktivnost dijelila s partnerima na projektu iz drugih zemalja
Ključne riječi: Umjetna intelgencija, strojno učenje, kvantna fizika, fizika čvrstog stanja, Platon, Sokrat, Aristotel, odgoj i obrazovanje, Japan, iskustvo, modeli, podaci, algoritmi, „startup”, pametna rješenja, mreže, ScienceScope, IoT, How is the weather?
Vedran Žadanj
Zdravstvena i veterinarska škola dr. Andrije Štampara Vinkovci
Croatia
Vedran Žadanj rođen je 2. listopada 1979. godine u Vukovaru. Nakon matematičke gimnazije upisuje studij fizike na Odjelu za Fiziku sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku. Paralelno dobiva stipendiju za međunarodni stručni studij Pedagogije socijalnog okruženja na sveučilištu u Jonkopingu, Kraljevina Švedska. Studij se paralelno odvija u inozemstvu i u Osijeku preko Filozofskog fakulteta.
Vedran je od 1998. uključen u rad nevladinih udruga poput Proni centra za socijalno podučavanje iz Osijeka. Sudjeluje, do današnjeg perioda na međunarodnim konferencijama, seminarima, kampovima, ljetnim školama, i to od Nizozemske, Belgije, Švedske, Njemačke, Danske, Francuske, SAD-a, Australije, Švicarske, Poljske, Češke, Italije, Grčke i Japana.
Od 2008. godine Vedran je zaposlen kao nastavnik fizike u Zdravstvenoj i veterinarskoj školi dr. Andrije Štampara u Vinkovcima, a radio je također i u gimnaziji u Vinkovcima.
2009. godine Vedran je dobio jednomjesečnu stipendiju međunarodnog programa u CERNU. Iste godine osvaja prvu nagradu Carnet-a za uporabu digitalnih alata putem portala za udaljeno učenje Nikola Tesla.
2017. godine promoviran je u nastavnika mentora u zvanju, a 2019. godine dobitnik je nagrade MZO kao jedan od 510 "najboljih" nastavnika za rad u školskoj 2018./2019. godini. Iste godine izlaže rad i radionicu na CUC2019 u Šibeniku te Državnom stručnom skupu nastavnika fizike u Zadru; 2019. Također biva primljen kao jedini predstavnik RH na konferenciji u Japanu, Tokyo: "15th ASEF Classroom Network Conference - Education for Sustainable Development and AI - The Role and Readiness of Teachers. U travnju 2020. postaje međunarodno certificirani National Geographic Educator.