Cijeli program »
Omoguru - Web Aplikacija Prilagođena Učenicima S Disleksijom
Online nastava pokazala se izazovnom za sve učenike a posebno za učenike s teškoćama. Problematika je prepoznata globalno te su tijekom karantene nastale i preporuke kako pomoći učenicima s teškoćama u savladavanju nastave na daljinu (Odgovor na COVID – 19: Pitanja u vezi djece s teškoćama u razvoju i odraslih s invaliditetom, Unicef, 2020). Najveći broj učenika s teškoćama je iz skupine specifičnih teškoća učenja (Izvješće o osobama s invaliditetom u RH, HZJZ, 2019). Školuju se prema redovnom programu uz individualizaciju postupaka. Za učenike s disleksijom neki od najvažnijih postupaka individualizacije su jezična i grafička prilagodba tekstova. Istraživanja su pokazala da je osobama s disleksijom važno odabrati čitljiv font, njegovu veličinu te veličinu razmaka među slovima i retcima kako bi im pisani materijal bio čitljiviji (Rello, Baeza-Yates; Good fonts for Dyslexia, ASSETS 2013, 2013). S ciljem olakšavanja tog procesa, razvijena je Omoguru web aplikacija na temelju znanstvenih saznanja o grafičkoj prilagodbi teksta. Aplikacija omogućuje i dijeljenje sadržaja između drugih učenika i nastavnika kao i suradnju prilikom izrade projekata. Aplikacija može pomoći destigmatizaciji disleksije jer je razvijena prema načelima univerzalnog dizajna. Dosad se smatralo kako je učenicima s disleksijom, kako bi lakše čitali, potrebno grafički izobličiti tekst na način koji je učenicima bez teškoća teško čitati. Novija istraživanja takve tvrdnje pobijaju te ističu da ono što pomaže u čitanju osobama s disleksijom, pomaže svima (Krivec i sur., Impact of digital text variables on legibility for persons with dyslexia, Dyslexia, Vol. 26 (1), 2020).