Skip to main content
22. CARNET-ova korisnička konferencija CUC 2020

Cijeli program »

Omoguru - Web Aplikacija Prilagođena Učenicima S Disleksijom

Online nastava pokazala se izazovnom za sve učenike a posebno za učenike s teškoćama. Problematika je prepoznata globalno te su tijekom karantene nastale i preporuke kako pomoći učenicima s teškoćama u savladavanju nastave na daljinu (Odgovor na COVID – 19: Pitanja u vezi djece s teškoćama u razvoju i odraslih s invaliditetom, Unicef, 2020). Najveći broj učenika s teškoćama je iz skupine specifičnih teškoća učenja (Izvješće o osobama s invaliditetom u RH, HZJZ, 2019). Školuju se prema redovnom programu uz individualizaciju postupaka. Za učenike s disleksijom neki od najvažnijih postupaka individualizacije su jezična i grafička prilagodba tekstova. Istraživanja su pokazala da je osobama s disleksijom važno odabrati čitljiv font, njegovu veličinu te veličinu razmaka među slovima i retcima kako bi im pisani materijal bio čitljiviji (Rello, Baeza-Yates; Good fonts for Dyslexia, ASSETS 2013, 2013). S ciljem olakšavanja tog procesa, razvijena je Omoguru web aplikacija na temelju znanstvenih saznanja o grafičkoj prilagodbi teksta. Aplikacija omogućuje i dijeljenje sadržaja između drugih učenika i nastavnika kao i suradnju prilikom izrade projekata. Aplikacija može pomoći destigmatizaciji disleksije jer je razvijena prema načelima univerzalnog dizajna. Dosad se smatralo kako je učenicima s disleksijom, kako bi lakše čitali, potrebno grafički izobličiti tekst na način koji je učenicima bez teškoća teško čitati. Novija istraživanja takve tvrdnje pobijaju te ističu da ono što pomaže u čitanju osobama s disleksijom, pomaže svima (Krivec i sur., Impact of digital text variables on legibility for persons with dyslexia, Dyslexia, Vol. 26 (1), 2020).

Maja Peretić
Omolab komunikacije d.o.o.
Croatia

Maja Peretić je logoped s višegodišnjim iskustvom rada s učenicima s disleksijom. Deset godina je radila na mjestu stručnog suradnika u Centru za rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta. Tamo je njen posao bio usmjeren na procjenu, terapiju i savjetovanje djece s disleksijom, njihovih roditelja te nastavnika. Dvije godine je radila na mjestu stručnog suradnika logopeda u osnovnoj školi "A. B. Šimića" u Zagrebu. Od rujna 2019. surađuje s tvrtkom Omolab komunikacije d.o.o. na razvoju njihovih inovativnih proizvoda usmjerenih na olakšanje čitanja osobama s disleksijom. Sudjelovala je u domaćim i EU projektima. S timom projekta ICT ACC (stručnjaci s fakulteta FER, ERF, Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta te Grafičkog fakulteta) osvaja nagradu "Ivan Filipović" za značajna ostvarenja u odgojno-obrazovnoj djelatnosti za 2014. godinu.

Petar Reić
Omolab komunikacije d.o.o.
Croatia

Petar Reić je direktor tvrtke Omolab komunikacije d.o.o., tvrtke specijalizirane za razvoj asistivnih tehnologija te digitalne pristupačnosti za skupinu osoba s teškoćama čitanja. Završio je Grafički fakultet Sveučilišta u Zagrebu te studij Novinarstva i odnosa s javnošću Sveučilišta u Zadru. Ima dugogodišnje iskustvo rada u izdavačkoj djelatnosti i vizualnim komunikacijama. Bio je osnivač knjižare Utopija u Splitu. Razvoju fontova za disleksiju i njihovom dinamiziranju za individualnu prilagodbu posvetio se nakon otkrića da mu kćer ima teškoće s čitanjem.

 

Pravila o privatnosti

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2020 Zakon Group LLC